Cím: H-3300 Eger, Eszterházy tér 1.; Postacím: 3301 Eger, Pf.: 43.; Tel.: +36 36 / 520 400

IrKa

Utolsó módosítás: 2020. november 09.

Irodalom és kanonizáció. Konferencia az irodalom tanításáról. 2020. november 12. Eszterházy Károly Egyetem, Irodalomtudományi Tanszék és a Doktorandusz Önkormányzat szervezésében.

IrKa – Irodalom és kanonizáció
Konferencia az irodalom tanításáról
2020. november 12.
Eszterházy Károly Egyetem, Irodalomtudományi Tanszék és a Doktorandusz Önkormányzat szervezésében



I. szekció

08:45-09:00 Juhászné Hovanecz Fruzsina: Csoltó, Bodok világában való lét. Mikszáth Kálmán A jó palócok című kötetének módszertani lehetőségei

09:00-09:15 Kispál Dániel: Etikai és/vagy esztétikai dimenzió – Az irodalomtanítás perspektívái a 20. század elején

09:15-09:30 Csató Anita: (Poszt)modern „hősök" és identitásválság Grecsó Krisztián regényeiben

09:30-09:45 Kusper Judit: Kortársat a kortársaknak – Dragomán György Máglya című regényének közvetítési lehetőségei a középiskolai oktatásban

09:45-10:00 Kiss Dávid: Újraírható klasszikusok? – Lehetőségek a Jókai-paradoxon feloldására

10:00-10:15 vita


 

II. szekció

10:15-10:30 Pálfi Dorina: A státuszkezelés megjelenése az irodalomtanításban

10:30-10:45 Herédi Rebeka: Interpretációs technikák és tanulásszervezési módok a 21. századi irodalomtanításban

10:45-11:00 Farkas Anett: Az irodalmi művek feldolgozása a történetmesélés-történetalkotás módszerével

11:00-11:15 Szirtes Bence: Konstruktivizmus és gamifikáció – Egy lehetséges módszertan elméleti alapjai

11:15-11:30 vita

11:30-12:30 ebédszünet


 

III. szekció

12:30-12:45 Raátz Judit: Szöveg, szövegértés és -alkotás kérdései és módszerei a magyarórán

12:45-13:00 Urbán Péter: Az előzetes tudás szerepe az értelmezés kanonizációjában a versértelmező irodalomórán

13:00-13:45 K. Nagy Emese: Szépirodalmi szövegek személyre szabott közvetítése tanórán

13:45-14:00 vita

14:00-14:15 szünet


 

14:15-15:15 Kerekasztal-beszélgetés

A kerekasztal-beszélgetés témái:
Hogyan s mivégre olvassunk szépirodalmat?
A kortárs irodalom és a tananyagelrendezés napjaink irodalomoktatásában
A Nemzeti alaptantervvel kapcsolatos kérdések az irodalomtanítás felől
Pedagógiai módszerek az irodalomtanításban

 

 


< Vissza