- Egyetem
- |
- Szervezet
- |
- Kutatás
- |
- Tudomány
- |
- Nemzetközi
- |
- Kultúra
- |
- Jelentkezők
- |
- Hallgatók
- |
- Alumni
- |
- Közlemények
„Élménysulikat szeretnénk megvalósítani”
Utolsó módosítás: 2018. június 04.
Révész Lászlóval, a Komplex Alapprogram szakmai vezetőjével többek között a kompetenciafejlesztés fontosságáról, a kooperatív módszerek szélesebb bevezetéséről és a Komplex Alapprogram koncepciójáról, eredményeiről, vállalásairól beszélgetett a tantrend.hu munkatársa.
– Ha röviden és közérthetően össze kellene foglalni, hogy miről szól a Komplex Alapprogram, akkor mit mondanál?
– Ez egy alapvetően Európai Uniós finanszírozásból megvalósuló kiemelt projekt. A projektfelhívás tartalmazza azokat az elemeket, melyekhez mi kapcsoljuk a fejlesztést. Az egyik a végzettség nélküli iskolaelhagyás mérsékléséhez kapcsolódó prevenciós stratégiáknak a megvalósítása, mely nagyon fontos célunk. A kormánynak van egy vállalása, miszerint 2020-ig tíz százalék alá kívánja csökkenteni a végzettség nélkül iskolát elhagyók arányát, és ez a program is segít ezt a célt megvalósítani. A másik pedig egy módszertani fejlesztés, illetve a köznevelésben a módszertani kultúra, szervezeti kultúrának a fejlesztése egy adaptív szemléletű módszertanon keresztül, melynek célja, hogy a pedagógusok által alkalmazott módszerek közül azok kerüljenek előtérbe, amelyek indirektek, tanulóközpontúak, nyitottak, a tanulót aktívan foglalkoztatók. Ennek a központi eleme a differenciált szemléletű fejlesztés.
Ez a tanítási stratégiája a programunknak, a Differenciált fejlesztés a heterogén tanulócsoportban (DFHT) hiszen minden egyes tanulócsoportban, osztályban nagyon sok féle tudással, attitűddel, elképzeléssel, családi háttérrel rendelkező tanuló van, és biztos, hogy ma már akkor tud hatékonyan működni a tanár, ha személyre szabott a módszer és személyre szabott a tartalom, amit egy gyereknek el kell sajátítania, vagy meg kell tanulnia.
– A DFHT-re még később visszatérünk, de lépjünk még egyet vissza. Öt alprogramból áll a Komplex Alapprogram. Mi ez az öt pillér?
– Talán akkor érdemes még eggyel visszább menni és elmondani azt, hogy van egy koncepciónk, ami a küldetésünket, a célokat, az alapelveket foglalja magába, ezek az alapelvek alapozzák meg a teljes programot, erre épül a DFHT, amelyről már beszéltünk egy-két szót, és ehhez kapcsolódnak az alprogramok is. Alprogramjaink: Művészetalapú alprogram, Testmozgásalapú alprogram, Logikaalapú alprogram, egy Digitális alapú alprogram és az Életgyakorlat-alapú alprogram.
A teljes interjút itt olvashatja.