Cím: H-3300 Eger, Eszterházy tér 1.; Postacím: 3301 Eger, Pf.: 43.; Tel.: +36 36 / 520 400

Fókuszban a pályaorientáció

Utolsó módosítás: 2017. szeptember 11.

A Magyar Pedagógiai Társaság Pályaorientációs Szakosztálya és a Heves Megyei Pedagógiai Szakszolgálat közösen szervezett konferenciát az Eszterházy Károly Egyetemen. A rendezvény célja egyrészt az iskolai pályaorientáció helyzetének megvitatása, másrészt konkrét módszertani lehetőségek megismertetése volt.

Az Eszterházy Károly Egyetem kápolnája méltó helyszínt biztosított a konferencia előadásainak. A rendezvényre nyolcvanan voltak kíváncsiak, a résztvevők több mint tíz megyéből érkeztek.

A konferencia házigazdája Dr. Fazakas Ida főiskolai docens volt, aki kolléganőjével, Dr. Czövek Andreával az egyetemünkön zajló pályaorientációval kapcsolatos fejlesztésekről és továbbképzési programokról tartott előadást, de a résztvevők hallhatták a Magyar Pedagógiai Társaság Pályaorientációs Szakosztályának elnökét és titkárát, a Heves Megyei Pedagógiai Szakszolgálat munkatársait és az Eszterházy Károly Egyetem oktatóit, többek között Kolozsvári Csabát is, aki legújabb kutatási eredményeit mutatta be. A konferencián szó volt a pályaorientációs tevékenység tágabb, gazdasági-társadalmi környezetben való értelmezéséről, intézményes működésének sajátosságairól és a konkrét, személyes tanácsadás lehetőségeiről is. Az előadások gyakorlatorientáltak voltak, így a résztvevő pedagógusok, pedagógiai szakszolgálatoknál dolgozó kollégák, valamint a tanácsadók konkrét ötletekkel és inspirációval gazdagodva távozhattak a rendezvényről.

A tanácskozás egyik központi gondolata - a hagyományos öndefinícióra épülő tanácsadói munka mellett - az információs tanácsadás és a pályaismereti tevékenység azonos szintű fontosságának kiemelése volt. Fontos, minden előadó által hangsúlyozott elemként jelent meg a folytonosság, vagyis az, hogy a pályaorientációs tevékenység akkor lehet hatékony, ha az nem egyszeri esemény az iskola/osztályok életében, hanem szervesen épül be folyamat jelleggel az iskolai pedagógiai tevékenységbe, és nem szűkül le a továbbtanulás kérdésére, inkább az életpálya építés kompetenciáit erősíti.

Fotó: Kakuk Dániel


< Vissza