Cím: H-3300 Eger, Eszterházy tér 1.; Postacím: 3301 Eger, Pf.: 43.; Tel.: +36 36 / 520 400

Tanítsunk Magyarországért!

Utolsó módosítás: 2020. december 17.

Meghirdettük a Tanítsunk Magyarországért! Mentor-hallgató képzés 2 kredites szabadon választható kurzust, melynek kódja: NBP_PS011G2 (TM1).

A kurzus felkészítést nyújt a Tanítsunk Magyarországért programra, amelynek célja hátrányos helyzetű településeken működő iskolák 7. osztályos diákjainak mentorálása. A mentorok feladata, hogy megmutassák a tanulóknak a településen túli világ izgalmait és lehetőségeit – az állatkertet, a múzeumot, a középiskolákat, a vállalkozásokat, hogy lássák, hányféle foglalkozásból, hányféle jövőből választhatnak. Egy mondatban összefoglalva, segítsék őket abban, hogy képesek legyenek kihozni magukból a maximumot. A Tanítsunk Magyarországért! Mentor-hallgató képzés (TM1) arra készít fel, hogy tudatos, tervezett, felkészült módon vegyenek részt a leendő mentorok a diákok mindennapjaiban.


 A TM1 kurzus elvégzése után lehetőség van a mentorálásra az alábbi feltételekkel:

  • TM2 kurzus felvétele
  • TM táborban való részvétel (nyáron 3 napos)

Amit nyerni lehet:

  • 30 000 ft-os ösztöndíj
  • 10 000 ft a tanulóknak szervezett programokra
  • TM utazási kártya, ami ingyenes utazást biztosít
  • Sok tapasztalat, élmény

 A TM1 kurzusról írták


„Megtanultunk kommunikációs technikákat, ki is próbálhattuk magunkat, ami nagyon hasznos volt. Olyannyira megfogott, hogy otthon is szívesen gyakorolgattam ezeket a technikákat. Azért voltak nagyon hasznosak, mert nem csak a mentorálás során, hanem az élet más területein is hasznosíthatóak. Az elvárásaimat egyértelműen túlszárnyalta ez a kurzus, nem hiányoltam semmit belőle, számomra minden tökéletes volt és nagyon hálás vagyok azért, hogy részt vehettem ennyi csodás emberrel ezen a kurzuson. Nagyon várom a nyári videóbeszélgetést/beszélgetéseket és a szeptemberi tábort. Nem bántam meg, hogy jelentkeztem a kurzusra.”
(Benedek Marcell Osztatlan biológia-testnevelés szakos tanár)

„Azért jelentkeztem erre a kurzusra, mert szerettem volna résztvenni a mentorprogramban. Már akkor nagyon lelkesnek éreztem magam, amikor először hallottam erről a lehetőségről, az pedig, hogy a barátaim is ugyanígy reagáltak, csak még inkább lendületet adott ahhoz, hogy tényleg elkezdjem. A kurzus megerősítette bennem, mit is jelent mentornak lenni, de a részleteket alapvetően változtatta meg. Pontosabban a mentorsághoz vezető utat változtatta meg, mert attól, hogy elvégzek egy kurzust és tele vagyok ötletekkel, lendülettel, még nem leszek mentor. Ehhez nekem is ugyanolyan hosszú utat kell megtennem, mint a mentoráltaknak ahhoz, hogy képesek legyenek megnyílni előttem és megbízzanak bennem. Ezt tartom az órák legfontosabb üzenetének, mert szerintem összességében erről szólt az egész kurzus: hogy erre mi is rájöjjünk.”
(Mile Fanni gyógypedagógia szak)

„A legfontosabb üzenet azt hiszem az, hogy azáltal, hogy többet tudtam meg a hátrányos helyzetről, és ennek a valódi okairól, helyzeteiről, eseteiről stb. ezáltal jöttem rá, hogy miért is lesz fontos a mi tevékenységünk, és miért van szükség rá, hogy segítsünk nekik, mert így ők a saját életüket tehetik picit jobbá, mint amilyen lenne.”
(Palicska Dalma osztatlan matematika-fizika szakos tanár)

„Szerintem kiváló képzést kaptunk. Hihetetlenül gyakorlatias volt, minden elvárásomat kielégítette, éppen csak a gyerekek hiányoztak, de teljesen el tudom képzelni, hogy ugyanígy zajlanak majd a foglalkozások mint az órák. A legfőbb célom a mentorálás során, hogy a rám bízott gyerekek jól és biztonságban érezzék magukat. Szeretnék nekik egy biztos pont lenni az életükben, hogy amíg szükségük van rám teljes bizalommal tudjanak fordulni hozzám problémáikkal, örömeikkel.”
(Tóth Emese osztatlan magyar- ének-zene szakos tanár)

 


< Vissza